hirdetés
Blogolj!

Placido Domingo üzent a magyaroknak!

Placido Domingo szinte hazajár Magyarországra, ezért is viseli szívén a hazai zene élet történéseit. A világ egyik leghíresebb és legjobb operaénekese most videón üzent nekünk, hogy örömmel értesült róla, új zenei csodák palotája készülő Budapesten. A Liget Budapest Projektben épülő Magyar Zene Háza a reményei szerint segít majd megszerettetni a klasszikus zenét a fiatalokkal.

7
https://lizse.blogstar.hu/./pages/lizse/contents/blog/62617/pics/lead_800x600.jpeg
 
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

A bejegyzésre 7 db hozzászólás érkezett!
Miklós válasza: Hát, így van ez bejegyzésére 2018-11-06 11:07:10
Láthatóan nem akarod (vagy nem vagy képes) megérteni,
hogy
te itt nem "liberálbolsevikok"-nak válaszolsz, hanem 1 (egy) hozzászólónak, nekem, Miklósnak, aki nem vagyok liberálbolsevik.

Láthatóan nem akarod (vagy nem vagy képes) megérteni,
hogy
a Liget projektet én szakmai alapon ellenzem és bírálom. Ugyanúgy elleneztem és bíráltam volna, ha a 2002-2010 között az akkor hatalmon lévők erőltették volna ugyanezen projektet.

Láthatóan nem akarod (vagy nem vagy képes) megérteni,
hogy
a Liget projekt komoly és legkorábbi ellenzői nem politikai, hanem szakmai ellenzők. Példaként a Magyar Urbanisztikai Társaság (MUT) Elnökségének és a Magyar Építész Kamara Táj- és Kertépítészeti tagozati vezetőségének szakmai állásfoglalására az előző válaszomban linket is kaptál.
Ezek a szervezetek és az utánuk fellépő szakmai ellenzők legfőképpen a helyszínválasztás miatt bírálták a projektet, mert helytelenítik a Városliget újabb épületekkel történő beépítéseit. A szakmai ellenvetéseik ma is változatlanul helytállóak.

Láthatóan nem akarod (vagy nem vagy képes) megérteni,
hogy
itt NEM a Nemzeti Színház a téma, HANEM a Városliget, ezért részedről mellébeszélés, terelés, hogy a itt a Nemzeti Színház építéséről írsz és arról akarsz tőlem hallani. Itt NEM AZ A TÉMA, világos?

Láthatóan nem akarod (vagy nem vagy képes) megérteni,
hogy
az üvegnek, az üvegfalaknak kifejezetten rosszak az akusztikai tulajdonságai. Ha a Magyar Zene Háza koncertterme valóban olyan lesz, mint a látványterveken, akkor rossz lesz az akusztikája, ha viszont megfelelő lesz az akusztikája, akkor nem úgy fog kinézni, mint a látványterveken.

Ami pedig azokat a (szerinted) "hozzáértő szakemberek"-et illeti,
akik a Városligetet az új múzeumok HELYSZÍNÉÜL "megálmodták",
KÖZÖLD AZ Ő NEVÜKET ÉS VÉGZETTSÉGÜKET!
(Figyelem! Nem az egyes épületek tervezőiről van szó, nem is a projekt mai műszaki vezetőiről, hanem azokról az emberekről, akik a Városligetet jelölték ki a Múzeumi Negyed építési helyszínének!)
Addig is én közlöm a Városliget Ingatlanfejlesztő Zrt. igazgatóság tagjainak nevét és végzettségét:
Dr. Baán László (elnök) – közgazdász, filozófus
Dr. Lengyel Györgyi (tag) – sport-szakorvos
Szalay-Bobrovniczky Kristóf (tag) – agrárgépész, angol-magyar szakfordító
korábbi tag: Mozsár István – autótervező

Végül ismét felhívom a figyelmed, hogy
az ismereteid nagy hiányát nem pótolhatod sem a projekt iránti gyerekes lelkendezéseddel, sem pedig a projektet ellenzők primitív becsmérlésével.
Válaszolok
Hát, így van ez válasza: Miklós bejegyzésére 2018-10-30 17:31:43
Láthatóan ismét belegázoltam a liberálbolsevikok lelki világába a korábbi hozzászólásommal.
Ha fejre álltok, akkor se ti építhetitek fel a VÁROSLIGETET, mert ahhoz - ahogyan korábban írtam - nem semmitmondó, üres duma kell (kellett volna), hanem normális ötlet, jó tervek, és kiváló kivitelezés. Nos, ez a részetekről soha nem volt, és nem is lesz !!!
Hiába próbálod magad beállítani a "mindenkor tévedhetetlen szagértőnek", a te véleményed is csak egy a sok közül, és ráadásul korántsem biztos, hogy amit - saját ízlésed szerint - leírsz, az úgy is van !!!
Nem lep meg, hogy a Nemzeti Színház megépítésével kapcsolatos megjegyzésemre egy szavad sem volt, hiszen nyilván te is tudod, hogy teljesen igazam volt abban az ügyben is.
Azokat az információkat kiegészítem most azzal is, hogy - ha nem hallottál róla, akkor tudd - a színház tervezőnőjét a libsik nyomására a ti "szagértőitek" aljas módon, bosszúból még a Mérnöki Kamarából is kizárták egy elég hosszú időtartamra. Csak úgy, szimplán "lojalitásból", tudod !!!!
Gyengébbek kedvéért leírom újból: azt, hogy milyen lesz a leendő koncertterem akusztikája, senki, még a tévedhetetlen Miklós sem tudhatja mindaddig, még az el nem készül !!!!
Ha nem ismered a régi-régi magyar mondást, - csak hogy tudd - leírom:
" Ha a Miklós mondja - és igazat mond - akkor az már majdnem biztosan úgy van !!! "
Egyébiránt az egész, teljesen értelmetlen jajongásaidról most is a régi magyar mondás jut csak eszembe:
" A KUTYA UGAT, A KARAVÁN HALAD. "
A Városliget tehát - szerencsére - rendben, szépen, ahogy a csillag megy az égen, az utókor legnagyobb örökére épül és szépül.
Pontosan úgy, ahogyan azt a hozzáértő szakemberek megálmodták, megtervezték és a kivitelezők szépen, sorban, rendben meg is csinálják.
Ennyi a történet, és nem több !!!!
Válaszolok
Miklós válasza: Hát, így van ez bejegyzésére 2018-10-28 09:57:09
Úgy látszik, elfelejtetted, hogy júliusban te már lezártad a vitát.
(ld.: "A Népszava úgy szidja a Liget projektet..." c. Lizsé-cikk, 2018.07.13.).
Hogy elpucolni kényszerültél, az nem volt meglepő, hiszen durva személyeskedéssel és rágalmazással semmit sem tudtál elérni a tényekre alapozott érveléssel szemben.
Sajnos, nem tanultál a dologból, és most ismét itt vagy. A júliusi elempézős,
törés-zúzás-rombolásról hadováló átkozódásaidat most libsizős, liberálbolsevikezős rágalmazásokkal bővítve próbálsz "vitázni". És persze, ismét kimutatod a Liget projekttel kapcsolatos iszonyú tájékozatlanságodat. Hogy tudd:

A Liget projekt komoly és legkorábbi ellenzői nem politikai, hanem SZAKMAI ellenzők.
Két példa:
A Magyar Urbanisztikai Társaság (MUT) Elnöksége már 2013. májusában kifejtette az akkor még Múzeumi Negyednek nevezett projekttel szembeni ellenvéleményét:
http://www.mut.hu/?module=news&action=show&nid=196933#MIDDLE
2013 júliusában hasonló tartalmú közleményt adott ki a Magyar Építész Kamara Táj- és Kertépítészeti tagozati vezetősége:
http://epiteszforum.hu/a-mek-taj-es-kertepiteszeti-tagozati-vezetosegenek-kozlemenye
Ezek a szervezetek és az utánuk fellépő szakmai ellenzők legfőképpen a helyszínválasztás miatt bírálták a projektet, mert helytelenítik a Városliget újabb épületekkel történő beépítéseit. A szakmai ellenvetéseik változatlanul helytállóak.

Teljesen tájékozatlan vagy Persányi hozzáállását illetően is, hiszen Persányi támogatja a Liget projektet. Olyannyira, hogy őt a Fidesz-kormányzat (az EMMI) a projekt miniszteri biztosává nevezte ki.

Akusztika ügyében szintúgy nagy a tudatlanságod. Az üvegnek, az üvegfalaknak ugyanis kifejezetten rosszak az akusztikai tulajdonságai. Ha a Magyar Zene Háza koncertterme valóban olyan lesz, mint a látványterveken, akkor rossz lesz az akusztikája, ha viszont megfelelő lesz az akusztikája, akkor nem úgy fog kinézni, mint a látványterveken. (Megjegyzem, hogy egy megvalósított kormányzati nagyberuházás teljesen másképpen nézzen ki, mint a látványterveken, az nem lenne egyedi eset. Elég csupán a Duna Aréna épületére gondolni, aminek a látványterveit Fürjes Balázs kormánybiztos utólag "blöff"-nek, "parasztvakítás"-nak minősítette.)

Megismétlem, amit júliusban is írtam neked:
az ismereteid nagy hiányát nem pótolhatod sem a projekt iránti gyerekes lelkendezéseddel, sem pedig a projektet ellenzők primitív becsmérlésével.
Válaszolok
Hát, így van ez válasza: Miklós bejegyzésére 2018-10-25 11:25:55
A leírtakból kiderül: mérhetetlenül fáj a liberálbolsevik oldalnak, hogy a VÁROSLIGET átépítését, illetve a felújítását nem ők végezhetik el, ezért aztán ott ekézik, ahol tudják, és olyan alávaló módszerekkel, amilyennel éppen akarják.
Százezer mondvacsinált kifogás jelent már meg "balliberális szagértők" (mint pld. a ős-SZDSZ-es Persányi) véleményére hivatkozva, aminek az égvilágon semmi alapja nem volt és ma sincs. Előkerültek a "zöld LMP" becses képviselői is, akik szilaj jókedvükben, teljesen indokolatlanul ricsajoztak, időnként törtek-zúztak, jó szokásukhoz híven tomboltak, romboltak.
Most hirtelen előkerült egy újabb "nyomós" érv, aminek persze megint nincs semmi alapja. A cikkíró szerint nem jó az épület helyszíne, nem jó az építészeti megoldása, és nem jó az akusztikája sem !!!!
Tessék mondani, honnan tudja, hogy nem jó az akusztika ?! Hiszen még el sem készült az épület !!!
Akinek az emlékezete az átlagos kommunista emlékezőképességénél picit jobb, akkor annak már régen eszébe jutott, hogy pontosan ugyanezt a cirkuszt művelték libsik akkor is, amikor a FIDESZ kormány megépíttette az új Nemzeti Színházat Budapesten. Szerintük ott is rossz volt minden, a helyszín, az épület, az akusztika, és persze az első igazgató is csak egy pancser volt.
Ezt a blődséget mindaddig üvöltötték, még a saját köreikből oda nem került a következő igazgató, a Jordán Tamás. Onnantól már minden klappolt !!!!
Ismerős a téma ?!
Egyébiránt ahhoz, hogy a liberálbolsevikok is létre tudjanak hozni valami újat, szépet, maradandót, ahhoz nem "hülye, semmitmondó szöveg" kell, hanem jó, megvalósítható terv, majd utána kiváló kivitelezés.
Na, ez az az, ami nem volt, ma sincs és - előreláthatólag - nem is lesz azon az oldalon !!!!!
Világéletükben egy dologhoz értettek, de ahhoz nagyon:
A ROMBOLÁSHOZ !!!!
Válaszolok
Miklós válasza: éva bejegyzésére 2018-10-24 09:49:47
Kedves Éva! Egy közpark (pláne egy 200 éves tájképi kert jellegű park) megújításának mikéntje szakmai (urbanisztikai, építészeti, tájépítészeti) téma – mármint az kellene, hogy legyen egy normális országban. (Normális országban a miniszterelnök egyébként sem pöcköl ki pályázaton nyertesnek kihirdetett épületeket egy már teljesen kiforrottnak mondott projektből és ugyanakkor nem ötletel abba bele – új elemként – egy színházat.)
A közparkokra országos előírások, szabályok, követelmények vonatkoznak, amelyeket azért hoztak létre (nem a "bolsik", nem a "komcsik", nem is a "libsik", hanem az érintett szakmák képviselői), hogy azokat a települések lakóinak érdekében be is tartsák/tartassák.
Ami a középületeket, az azokban lévő tereket/helyiségeket illeti, azoknak különböző funkciói vannak, amikre a tervezőknek bizony, tekintettel kell lenniök. Egy koncertteremben a zene élvezhetősége a legfontosabb, amihez az építésznek/belsőépítésznek a tér kifogástalan akusztikáját kell megteremtenie.
Rossz dolog az, ha a "gyönyörűség" miatt háttérbe szorul a legfontosabb funkció teljesülése.

A Liget projektet illető szakmai ellenvéleményekkel szemben csacsiság* azzal érvelni, hogy "A közpark épp elég nagy ahhoz, hogy elférjen benne egy koncertterem!" meg hogy "Nagy terület amúgy sem kell már!".
Még nagyobb csacsiság* azzal érvelni a városligeti park újabb beépítései mellett, hogy azok azért kellenek oda, mert "gyönyörű épületek" és "feledtetik emberek lámpavasra akasztását" és "a kötelező bolsi felvonulást".

Javasolom, hogy a Liget projekt témájában NE csupán a Városliget Zrt. és csatolt blogjainak (mint pl. ez a Lizsé is) lelkendező kommunikációiból tájékozódjon.

(* ezt egy jóval erősebb kifejezés helyett írtam, mert álneve alapján feltételezhető, hogy ön tényleg nő)
Válaszolok
éva 2018-10-23 11:49:03
KEDVES MIKLÓS! A közpark épp elég nagy ahhoz, hogy elférjen benne egy koncertterem! Nagy terület amúgy sem kell már! Elmúlt azaza idő, hogy lámpavasra akasszanak embereket. És nem kell akkora " TÉRSÉG" SEM A KÖTELEZŐ BOLSI FELVONULÁSNAK SEM! Ezek helyett, sőt! - feledtetés gyanánt igenis kellenek gyönyörű épületek! ˛ /ÍGY LEGYEN!/
Válaszolok
Miklós 2018-10-22 19:47:17
Igen, kedves Művész úr,
valóban fontos a magyar fiatalok megismertetése "a klasszikus zene csodájával",
de azért nagyon nem mindegy ám, hogy ez Budapest mely részén történik!
Különös, de a magyar fővárosnak mindössze egyetlen egy része találtatott megfelelőnek a klasszikus zene csodájának megismertetésére: a Városliget.
Ezért aztán a városligeti parkba muszáj beleépíteni egy újabb épületet,
benne olyan koncertteremmel, amely majd az egész világon párját ritkítja.
Mert annak a koncertteremnek – egészen körbe – üvegfala lészen.
Azok az üvegfalak fogják biztosítani a lehető legjobb akusztikát ahhoz,
hogy a klasszikus zene csodáját megismertessék a magyar fiatalokkal.
Ugye, Lizsé? (:–)))

Félretéve a gúnyt:
ahogy ennek az épületnek a városligeti parkba történő beépítésével semmibe veszik a közpark elsődleges funkcióját, az üvegfalak alkalmazásával ugyanúgy semmibe veszik a koncertterem elsődleges funkcióját.
Egy közparknak ugyanis nem az az elsődleges funkciója, hogy múzeumoknak adjon helyet, mint ahogy egy koncertteremnek sem az az elsődleges funkciója, hogy a falain keresztül lehessen látni a környezetet.
Válaszolok

Ezeket a cikkeket olvastad már?