Blogolj!

Sokkal kevesebb autó és sokkal több zöld jön a Városligetbe

Nem is olyan régen még parkoló autók ezrei lepték el a Városliget peremét, elképesztő környezetterhelést okozva ezzel a parknak - persze ez ellen elfelejtettek tiltakozni a drága tüntetők -, de hála istennek győzött a józan ész, és jön az autómentes Liget. Ennek egyik első lépése, ahogy arról korábban beszámoltunk, egy mélygarázs építése a Dózsa György út Ajtósi  Dürer felé eső részére. S, hol tartanak a munkálatok? Tavaly nyáron indult el az építkezés, mára elérte a legmélyebb pontját, jelenleg az épületszerkezet kialakítása zajlik, nyitás: jövő nyár!

Így halad az építkezés - fotó: MTI

A Városligeten naponta 15 ezer autó halad keresztül, és a közelmúltig több mint 1500 autó parkolt a Liget szélén, de a Liget Budapest Projekt eredményeként ez az állapot végre megváltozik és a parkolás egy sokkal kulturáltabb és környezetbarátabb módja nyert teret: a felszíni parkolók megszüntetésével, a mélygarázsok építésével és a Kós Károly sétány valódi, forgalommentes sétánnyá alakításával egy zöldebb és élhetőbb parkká válik majd a Városliget.    

A térszint alatt három szinten mintegy 800 autót befogadni képes garázst várhatóan már a jövő nyártól használhatják majd a Ligetbe látogatók, és jó hír a környéken lakóknak, hogy kedvezményesen parkolhatnak majd ott. Természetesen a legmodernebb sztenderdek szerint alakítják ki a létesítményt: a 30 ezer négyzetméter összes szintterületű, vastag földréteggel, és így növényzettel borított háromszintes mélygarázsban külön beállót kapnak a mozgássérültek járművei, a motorosok, valamint az elektromos autóknak töltővel ellátott helyeket alakítanak ki. A garázs legfelsőbb szintjén a kerékpárral közlekedőknek kerékpártárolókat és öltözőket alakítanak ki.

Ezt sírja vissza Karácsony?

A megfelelő kapacitás és a valóban autómentes Városliget elérése érdekében további földalatti parkolók is épülnek, az Állatkerti körúton 700, míg a Hermina úton egy 275 férőhelyes létesítmény épül.

Mindezzel párhuzamosan nem csak az autómentes Liget ígérete kezd megvalósulni, hanem egy másik fontos vállalás is valósággá válik: jelesül a park indokolatlanul nagyon széles beton- és aszfaltfelületit szűkíteni, és az így nyert területet visszaparkosítani. Első lépésként az autópályányi széles (14 méter) Olof Palme sétány útburkolatát szűkítik le 6 méterre, ezzel közel 1600 négyzetméternyi zöldfelületet tudnak visszazöldíteni. Fontos, hogy ettől még a gyalogos és kerékpáros közlekedés a kivitelezés ideje alatt végig biztosított marad.

Rejtély, hogy ezeket vajon miért akarja KariGeri leállítani?!

Forrás: MTI

https://lizse.blogstar.hu/./pages/lizse/contents/blog/75299/pics/lead_800x600.jpg
 
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?